Menu
No products in the cart.

A diéták alapvetései

A diéta alapvetései

Tíz pontban összefoglaltuk a legfontosabb alapelveket – ha ezeket betartod, hibázni már nem tudsz

1

Ne éhezz! Ha diétázol, akkor pláne igaz: nem elég naponta kétszer-háromszor étkezned. Egyél többször – kb. 3 óránként – és kevesebbet. Lefekvés előtt 1-2 órával egyél utoljára, legalább egy kis zsírszegény túrót zöldséggel vagy egy fehérjeturmixot.

3

Fogyassz elég fehérjét! A fehérjétől tisztán nem fogsz hízni, viszont ebből épülnek az izmaid. Ha elfogyasztasz napi 1,5-2,5 gramm fehérjét testsúly-kilogrammonként (vagyis, ha mondjuk 60 kilogramm vagy, akkor napi 90-150 gramm fehérjét), az izmaid, a feszességed megmarad. Ha ez nem megy természetes táplálékkal, próbáld meg fehérjeporokkal.

6

Kevesebb zsírt! Sok helyen olvashatod: a zsír jobban passzol a diétába, mint a növényi olajok, margarinok. Igaz, hogy a napi tápanyagbevitel 30 százalékát érdemes zsírból megoldani, de ez ne a múlt heti libasült megdermedt zsírját jelentse… Legyenek ezek „jó” zsírok: növényi olajok, mandula, tengeri herkentyűk, avokádó stb.

7

Fogyassz sok rostot és káliumot! Rostokban gazdag ételekkel színesítsd az étrendedet, egyél például brokkolit, uborkát, salátát. A lapos has legjobb barátja pedig az olyan növényi táplálék, amely emellett még káliumban is gazdag, ilyen a narancs, a zeller, a dió, a lencse vagy a paradicsom.

9

Főzz magadra! A legtöbb előre csomagolt élelmiszer mesterséges adalékanyagot tartalmaz, ami visszatartja a vizet a szervezetedben, és ezt leginkább azon a plusz néhány centin veszed majd észre…

2

Ne számold a kalóriákat! Inkább figyelj arra, mennyi szénhidrátot és fehérjét viszel be, és milyen minőségű étellel. Lehet napi 1200 kalóriás diétát is csinálni néhány kocka csokival, csak inkább nem érdemes… A lényeg, hogy részesítsd előnyben a fehérjéket és a zöldségeket, és szorítsd háttérbe a szénhidrátokat és a zsíros ételeket!

4

Gyümölcsök? A gyümölcscukor is cukor, és bár a gyümölcsfogyasztás alapvetően egészséges, többek között a magas rost tartalom miatt, de inkább a kiegyensúlyozott étrend kiegészítőjeként fogyasszuk.

5

Ne sanyargasd magad! Nem győzzük hangsúlyozni, de a legtöbb sikertelen diéta oka, hogy a fogyni vágyó nem tudja hosszú távon megtartani a kiválasztott étrendet. Amíg súlyt csökkentesz, érdemes egy kicsit szigorúbbnak, de nem túlzottan szigorúnak lenned magaddal – a finom falatok megvárnak majd, amíg elérsz a súlymegtartás fázisába. Válassz olyan étrendet, amelyet könnyedén tudsz követni, ne most készülj a hús elhagyására – vagy éppen a hús beépítésére az egyébként szinte vegetáriánus életmódodba.

8

Kevesebb só, több zöldfűszer! A túlzott só bevitel károsíthatja a keringést. A sok só helyett használj aromás, finom zöldfűszereket. Így az ételed gazdagabb, ízletesebb és egészségesebb lesz.

10

Igyál sokat! Minden diéta, sőt minden jótanács így kezdődik, és ez nem véletlen. A sok folyadék segíti a gyors emésztést és a salaktalanítást. Elsődleges a szénsavmentes, natúr víz. Ebből 20 testsúly-kilogrammonként 1 litert érdemes naponta meginnod. Ha nagyon vágysz ízekre, facsarj bele egy kis citromot, ízesítsd mentával vagy készíts gyümölcsteát, cukor és méz nélkül.

1

Ne éhezz! Ha diétázol, akkor pláne igaz: nem elég naponta kétszer-háromszor étkezned. Egyél többször – kb. 3 óránként – és kevesebbet. Lefekvés előtt 1-2 órával egyél utoljára, legalább egy kis zsírszegény túrót zöldséggel vagy egy fehérjeturmixot.

2

Ne számold a kalóriákat! Inkább figyelj arra, mennyi szénhidrátot és fehérjét viszel be, és milyen minőségű étellel. Lehet napi 1200 kalóriás diétát is csinálni néhány kocka csokival, csak inkább nem érdemes… A lényeg, hogy részesítsd előnyben a fehérjéket és a zöldségeket, és szorítsd háttérbe a szénhidrátokat és a zsíros ételeket!

3

Fogyassz elég fehérjét! A fehérjétől tisztán nem fogsz hízni, viszont ebből épülnek az izmaid. Ha elfogyasztasz napi 1,5-2,5 gramm fehérjét testsúly-kilogrammonként (vagyis, ha mondjuk 60 kilogramm vagy, akkor napi 90-150 gramm fehérjét), az izmaid, a feszességed megmarad. Ha ez nem megy természetes táplálékkal, próbáld meg fehérjeporokkal.

4

Gyümölcsök? A gyümölcscukor is cukor, és bár a gyümölcsfogyasztás alapvetően egészséges, többek között a magas rost tartalom miatt, de inkább a kiegyensúlyozott étrend kiegészítőjeként fogyasszuk.

5

Ne sanyargasd magad! Nem győzzük hangsúlyozni, de a legtöbb sikertelen diéta oka, hogy a fogyni vágyó nem tudja hosszú távon megtartani a kiválasztott étrendet. Amíg súlyt csökkentesz, érdemes egy kicsit szigorúbbnak, de nem túlzottan szigorúnak lenned magaddal – a finom falatok megvárnak majd, amíg elérsz a súlymegtartás fázisába. Válassz olyan étrendet, amelyet könnyedén tudsz követni, ne most készülj a hús elhagyására – vagy éppen a hús beépítésére az egyébként szinte vegetáriánus életmódodba.

6

Kevesebb zsírt! Sok helyen olvashatod: a zsír jobban passzol a diétába, mint a növényi olajok, margarinok. Igaz, hogy a napi tápanyagbevitel 30 százalékát érdemes zsírból megoldani, de ez ne a múlt heti libasült megdermedt zsírját jelentse… Legyenek ezek „jó” zsírok: növényi olajok, mandula, tengeri herkentyűk, avokádó stb.

7

Fogyassz sok rostot és káliumot! Rostokban gazdag ételekkel színesítsd az étrendedet, egyél például brokkolit, uborkát, salátát. A lapos has legjobb barátja pedig az olyan növényi táplálék, amely emellett még káliumban is gazdag, ilyen a narancs, a zeller, a dió, a lencse vagy a paradicsom.

8

Kevesebb só, több zöldfűszer! A túlzott só bevitel károsíthatja a keringést. A sok só helyett használj aromás, finom zöldfűszereket. Így az ételed gazdagabb, ízletesebb és egészségesebb lesz.

9

Főzz magadra! A legtöbb előre csomagolt élelmiszer mesterséges adalékanyagot tartalmaz, ami visszatartja a vizet a szervezetedben, és ezt leginkább azon a plusz néhány centin veszed majd észre…

10

Igyál sokat! Minden diéta, sőt minden jótanács így kezdődik, és ez nem véletlen. A sok folyadék segíti a gyors emésztést és a salaktalanítást. Elsődleges a szénsavmentes, natúr víz. Ebből 20 testsúly-kilogrammonként 1 litert érdemes naponta meginnod. Ha nagyon vágysz ízekre, facsarj bele egy kis citromot, ízesítsd mentával vagy készíts gyümölcsteát, cukor és méz nélkül.

Iratkozz fel hírlevelünkre!Ne maradj le a legújabb akciókról, friss fogyókúrás tippekről és receptekről!
Scroll to Top