Menu
No products in the cart.

Azzá leszel amit eszel

Azzá leszel, amit eszel

Az utóbbi évtizedekben hatalmasra növekedett az élelmiszerboltok polcain a feldolgozott élelmiszerek száma, a feldolgozatlan élelmiszerek rovására.

%

Ez az arány jelenleg akár a 90 százalékot is elérheti!

Egyre nyilvánvalóbb, és nagyon szomorú tény, hogy ezzel együtt a népesség egészségi állapota hasonló arányban romlott, és folyamatosan romlik. Magyarország számos betegség tekintetében sajnos a világ élvonalába zárkózott fel; ilyenek többek között a szív- és érrendszeri, a daganatos megbetegedések, a cukorbetegség, a túlsúly és az elhízás. Mindennek okai jórészt a megváltozott táplálkozási szokásainkban keresendőek.
Mivel csak egy egészségünk van, az idézetnek, miszerint
“Azzá leszel, amit eszel”
soha nem volt ekkora jelentősége.

5+1 tuti tipp mindenkinek

1

Kevesebb tartós és előcsomagolt élelmiszert vásároljunk!

Minél nagyobb arányban csökkentjük a feldolgozott, tartósítószerekkel, stabilizátorokkal, színezékekkel és hasonló anyagokkal terhelt élelmiszerek fogyasztását, annál nagyobb az esélye annak, hogy elkerülnek a betegségek.

2

Étkezzünk tudatosan!

Olyan élelmiszereket vásároljunk, amelyek valóban táplálják a szervezetünket, a sejtjeinket, s ha szükséges, beindítják akár testünk öngyógyító folyamatait is!

5

Együnk minél többet és többször nyersen,

hiszen a hőkezelés, a 40 fok feletti sütés-főzés során sérülnek, gyakorlatilag megszűnnek létezni az enzimek, amelyek létfontosságúak egészségünk szempontjából. Természetesen ehetünk mindent, melyet nem “tilt” a kúra, de azt együk úgy, ahogy az anyaföld adta, nyersen, minél kevésbé hőkezelve, tiszta forrásból, feldolgozatlanul vagy minél kevésbé feldolgozva.
Tehát csak természetesen!

3

Együnk naponta háromszor,

Türelmesen, jóízűen és szeretettel, csupa olyan ételt, mely lehetőleg „tiszta forrásból” származik – vagyis nem olyan helyről, ahol káros, mérgező vegyszerekkel, rovarirtó szerekkel kezelték. Inkább együnk kevesebb de jó minőségű ételt mint sok egészségtelent.

4

Táplálkozásunk legnagyobb részét tegyék ki a zöldségek, a gabonák és a gyümölcsök – ebben a sorrendben!

Ehetünk olajos magokat is mértékkel, hiszen rengeteg fehérjét, kalciumot, magnéziumot és ásványi anyagot tartalmaznak.

+1

Kerüld a finom, de nem egészséges élelmiszereket, összetevőket

vagy fogyaszd ezeket minimális mennyiségben.

3

Együnk naponta háromszor,

Türelmesen, jóízűen és szeretettel, csupa olyan ételt, mely lehetőleg „tiszta forrásból” származik – vagyis nem olyan helyről, ahol káros, mérgező vegyszerekkel, rovarirtó szerekkel kezelték. Inkább együnk kevesebb de jó minőségű ételt mint sok egészségtelent.

4

Táplálkozásunk legnagyobb részét tegyék ki a zöldségek, a gabonák és a gyümölcsök – ebben a sorrendben!

Ehetünk olajos magokat is mértékkel, hiszen rengeteg fehérjét, kalciumot, magnéziumot és ásványi anyagot tartalmaznak.

5

Együnk minél többet és többször nyersen,

hiszen a hőkezelés, a 40 fok feletti sütés-főzés során sérülnek, gyakorlatilag megszűnnek létezni az enzimek, amelyek létfontosságúak egészségünk szempontjából. Természetesen ehetünk mindent, melyet nem “tilt” a kúra, de azt együk úgy, ahogy az anyaföld adta, nyersen, minél kevésbé hőkezelve, tiszta forrásból, feldolgozatlanul vagy minél kevésbé feldolgozva.
Tehát csak természetesen!

+1

Kerüld a finom, de nem egészséges élelmiszereket, összetevőket

vagy fogyaszd ezeket minimális mennyiségben.

Ilyenek:
  • hidrogénezett növényi olajok
  • alkohol
  • cukor
  • cukorfélék (barna cukor, nádcukor, kókuszcukor, invertcukor, fruktóz stb.)
  • aszpartam, szorbit, mannit, izomalt, szacharin, ciklamát stb. tartalmú édesítőszerek
  • méz vagy nyers bioméz
  • természetes alapú édesítő szirupok (rizs, agavé, datolya, csicsóka=inulin stb.)
  • ecettel, almaecettel, rizsecettel, borecettel, ecettel készített ételek
  • erjesztett ételek, savanyúságok (kovászos uborka, savanyú káposzta)
  • tartósítószerek
  • margarinok
  • élesztő, illetve élesztővel készített, kelt tészták
Ilyenek:
  • hidrogénezett növényi olajok
  • alkohol
  • cukor
  • cukorfélék (barna cukor, nádcukor, kókuszcukor, invertcukor, fruktóz stb.)
  • aszpartam, szorbit, mannit, izomalt, szacharin, ciklamát stb. tartalmú édesítőszerek
  • méz vagy nyers bioméz
  • természetes alapú édesítő szirupok (rizs, agavé, datolya, csicsóka=inulin stb.)
  • ecettel, almaecettel, rizsecettel, borecettel, ecettel készített ételek
  • erjesztett ételek, savanyúságok (kovászos uborka, savanyú káposzta)
  • tartósítószerek
  • margarinok
  • élesztő, illetve élesztővel készített, kelt tészták
Iratkozz fel hírlevelünkre!Ne maradj le a legújabb akciókról, friss fogyókúrás tippekről és receptekről!
Scroll to Top