7 napos DASH menü

Mintaétrend Dash diétához

By Nagy Tamás

Ez egy 1200 kalóriás DASH diéta étkezési terv ami segít a fogyókúrádban, vérnyomás csökkentésben és a cukorbetegség megelőzésében.
Victoria Seaver, M.S., R.D., Digital Meal Plan Editor cikke alapján.

8 évig zsinórban és 2019-ben 9-szer is a világ legjobb diétájának választották a DASH diétát és neked is segíthet elérni egészségügyi céljaid.
A DASH diéta eredeti célja a magas vérnyomás csökkentése volt, amiben bizonyítottan hatásos.

De még ha nincs is magas vérnyomásod akkor is hasznos lehet számodra a DASH diéta kipróbálása, hiszen, ahogy kutatások is bizonyították, tökéletes fogyókúrázóknak, cukorbetegeknek. Ráadásul könnyű követni a tápláló diétát.

A DASH diéta arra fókuszál hogy mit ehetsz nem pedig arra, hogy mint nem.  Ez is nagy előnye a mai trendi diétákkal szemben mint például a ketogén diéta ami nagyon sok ételcsoportot kizár. Az alap ötlet az, hogy fogyassz sok gyümölcsöt és zöldséget, válaszd a teljes kiőrlésű gabonákat a finomított helyett, étrended tartalmazzon kálciumban gazdag tejtermékeket és kis mennyiségű sovány húst, halat.

Azáltal, hogy minden nap rengeteg egészséges “egész” éltelt fogyasztasz, természetes módon kizárod a nem-éppen-egészséges ételeket (hozzáadott cukor, egészségtelen zsírok).

Ezzel az egy hetes étkezési tervvel még egyszerűbbé tesszük számodra az egészséges és finom ételeket, nasikat tartalmazó DASH diéta követését.

1. nap

1 pohár=250ml

Reggeli (266 kalória) Tojásos pirítós salsával

Délelőtti nasi (102 kalória) Fahéjas körte

Ebéd (325 kalória) 1 adag zöldség & humusz szendvics

Délutáni nasi (48 kalória) Málna

Vacsora (316 kalória, 2 adag 632 kalória) Citromos lazac

Napi összegzés: 1058 kalória

2. nap

Reggeli (258 kalória) Fügés mézes joghurt

Délelőtti nasi (52 kalória) Szőlő

Ebéd (350 kalória) Fehér bab & Avokádó saláta Vinaigrette öntet

Délutáni nasi Mandarin

Vacsora (473 kalória, 4 adag 1886 kalória) Egészben sült, fűszeres karfiol; csokis dióvajas falatok

Napi összegzés: 1168 kalória

3. nap

Reggeli (266 kalória)1 adag mogyoróvajas fahéjas pirítós

Délelőtti nasi (64 kalória)1 pohár málna

Ebéd (342 kalória)1 adag lazacos pita szendvics;1 pohár szőlő

Délutáni nasi (102 kalória) Fahéjas körte

Vacsora (369 kalória/adag ) Mézes-lime-os csirkesaláta avokádóval paradicsommal; 1 mandarin

Napi összegzés: 1212 kalória

4. nap

Reggeli (251 kalória) Joghurt dióval és málnával

Délelőtti nasi (51 kalória) Fahéjjal alma

Ebéd (332 kalória) 1. Fehér babos, avokádós pirítós; Kevert saláta

Délutáni nasi (30 kalória) Szilva

Vacsora (472 kalória/adag ) Töltött Édes burgonya humusz körettel; 1mandarin

Napi összegzés: 1181 kalória

5. nap

Reggeli (266 kalória) 1 adag mogyoróvajas pirítós

Délelőtti nasi (70 kalória) 2 mandarin

Ebéd (323 kalória) Vegyes saláta tárkonyos joghurtmártással Kevert saláta

Délutáni nasi (104 kalória) Szőlő

Vacsora (357 kalória/adag ) Chilis-mézes csirkemell

Napi összegzés: 1120 kalória

További blogbejegyzések

Előző bejegyzés:

Következő bejegyzés: