Kolinról

Miért olyan fontos a kolin, ha diétázol – főleg zsíralapú diétáknál?

Nagy Tamás írása

Egy sor vitamin és ásványi anyag bevitelének fontosságáról nap mint nap hallasz, elég csak a C-vitaminra vagy a kalciumra gondolni. Sokkal kevesebb szó esik azonban a hasonlóan fontos kolinról, azaz a B8-vitaminról, amelyről sokan nem is tudják, hogy létezik.

Ennek ellenére a kolin egy nélkülözhetetlen anyag, melyet az emberi szervezet csak kis mennyiségben képes termelni, így a többit élelmiszerek formájában kell bevinned.

Miért olyan fontos a kolin, ha diétázol?

A vízben oldódó vitaminnak kiemelkedően fontos szerepe van a zsírlebontás folyamataiban, hiszen enélkül a szervezet kénytelen raktározni, ami zsírlerakódáshoz és a koleszterinszint emelkedéséhez vezet.

  • Nélkülözhetetlen a normál zsíranyagcserében
  • A kolin esszenciális építőeleme a sejteknek.
  • Sokféle funkciója van, többek között részt vesz a zsírok szállításában.

Méregtelenítés

Hozzájárul a normál májműködés fenntartásához mert metil-donorként a metil-csoportot a testidegen mérgekhez kapcsolva lehetővé teszi a szervezetből való eltávolításukat.

Kolin nélkül a zsírokat a máj tárolja, nem kerülnek a véráramba, ez pedig a sok alkoholt fogyasztó emberek esetében gyakori, súlyos betegség, a zsírmáj kialakulásához vezethet akkor is, ha egyáltalán nem fogyasztasz alkoholt.

A B8-vitamin májra gyakorolt hatása miatt súlyosan megborulhat az anyagcsere, ám ha elegendőt viszel be belőle, az nagy segítség a szervezeted számára, hogy odabenn minden rendben menjen. A kolin emellett csökkenti az egyes gyulladásos tünetek jelenlétét is, melyek szintén a hízással és a szívbetegségekkel vannak összefüggésben.

*Forrás: fyttin.hu – femina.hu

További blogbejegyzések

Előző bejegyzés:

Következő bejegyzés: