Menu
No products in the cart.

A húsfélék – és amit adnak nekünk

A húsfélék – és amit adnak nekünk

A hús táplálkozásunk egyik alapvető és kétségtelenül fontos része, nélkülözhetetlen anyagokat biztosít szervezetünk egészséges működéséhez.

Lássuk, mit kapunk tőle

Fehérje
A hús teljes értékű, aminosavakból felépülő fehérjéket tartalmaz, amelyek létfontosságúak az immunrendszerhez, a sebgyógyuláshoz és a növekedéshez, illetve a csontok, a vázizomzat, a szívizom és a belső szervek felépítéséhez. Ha – átlagemberként – minden nap elfogyasztunk 5-6 dkg húst, azzal fedezzük esszenciális aminosav-szükségletünket és fehérjeszükségletünk egynegyedét is.
B1, B2, niacin (B3), B6, B12
Bizony, fontos vitaminok is találhatóak a húsfélékben. Ezek gondoskodnak arról, hogy ne legyünk fáradékonyak, álmatlanok, vérszegények például. A sertéshúsnak, ahogy magasabb a zsiradéktartalma, úgy magasabb a vitamintartalma is – más húsokkal összehasonlítva akár ötször annyit tartalmaz a fentiekből, s emellett még tetemes mennyiségű A- és D-vitamint is.
Zsiradék
A húsokban található zsiradékra is nagy szükségünk van a sejtépítéshez, a zsírban oldódó vitaminok tárolásához, illetve például saját testünk tulajdonképpeni hőszigeteléséhez is. 100 gramm színhúsban 1-2% zsír található – a baromfifélékben 1,5-25%, a marhahúsban 2,5-11%, a sertéscombban 4%, míg a belsőségekben 3,5-8,6%.
Azt pedig, hogy milyen változatosságot hoznak az étrendünkbe, már nem is elemezzük…
Fehérje
A hús teljes értékű, aminosavakból felépülő fehérjéket tartalmaz, amelyek létfontosságúak az immunrendszerhez, a sebgyógyuláshoz és a növekedéshez, illetve a csontok, a vázizomzat, a szívizom és a belső szervek felépítéséhez. Ha – átlagemberként – minden nap elfogyasztunk 5-6 dkg húst, azzal fedezzük esszenciális aminosav-szükségletünket és fehérjeszükségletünk egynegyedét is.
Zsiradék
A húsokban található zsiradékra is nagy szükségünk van a sejtépítéshez, a zsírban oldódó vitaminok tárolásához, illetve például saját testünk tulajdonképpeni hőszigeteléséhez is. 100 gramm színhúsban 1-2% zsír található – a baromfifélékben 1,5-25%, a marhahúsban 2,5-11%, a sertéscombban 4%, míg a belsőségekben 3,5-8,6%.
B1, B2, niacin (B3), B6, B12
Bizony, fontos vitaminok is találhatóak a húsfélékben. Ezek gondoskodnak arról, hogy ne legyünk fáradékonyak, álmatlanok, vérszegények például. A sertéshúsnak, ahogy magasabb a zsiradéktartalma, úgy magasabb a vitamintartalma is – más húsokkal összehasonlítva akár ötször annyit tartalmaz a fentiekből, s emellett még tetemes mennyiségű A- és D-vitamint is.
Azt pedig, hogy milyen változatosságot hoznak az étrendünkbe, már nem is elemezzük…
Iratkozz fel hírlevelünkre!Ne maradj le a legújabb akciókról, friss fogyókúrás tippekről és receptekről!
Scroll to Top