Menu
No products in the cart.

Hús – de milyen és hogyan elkészítve?

Hús – de milyen és hogyan elkészítve?

Hús – az ember egyik alapvető élelmiszere és fő fehérjeforrása.
Sőt, talán meglepő módon a natúr sült vagy főtt húsételek egy jól működő, az izomzatot is növelő diéta alapját képezhetik!

Tudnivalók a húsalapú diétával kapcsolatban:

Tudnivalók a húsalapú diétával kapcsolatban:

Részesítsük előnyben a csirkét, amelyben sok a fehérje, viszont kevés a zsír.
A zsírban tocsogó húsok helyett készítsünk frissebb, ízletesebb, parázs húsételeket.
Ha darált húst vásárolunk, ellenőrizzük a hústartalmát. Ne elégedjünk meg a 60%-os dobozos termékekkel, ezekben 40% felesleges zsír van!
Natúr sült vagy főtt húsételekből szinte bármennyit fogyaszthatunk. Ízesítsük kedvünk szerint fűszerekkel – a fehérlisztes panírbundák vagy a cukrozott szószok helyett.
A hús mellé fogyasszunk friss salátákat, párolt zöldségeket, joghurtos kevert salátákat vagy akár sovány (liszt helyett étkezési keményítővel sűrített) főzelékféléket, szószokat.
Részesítsük előnyben a csirkét, amelyben sok a fehérje, viszont kevés a zsír.
A zsírban tocsogó húsok helyett készítsünk frissebb, ízletesebb, parázs húsételeket.
Ha darált húst vásárolunk, ellenőrizzük a hústartalmát. Ne elégedjünk meg a 60%-os dobozos termékekkel, ezekben 40% felesleges zsír van!
Natúr sült vagy főtt húsételekből szinte bármennyit fogyaszthatunk. Ízesítsük kedvünk szerint fűszerekkel – a fehérlisztes panírbundák vagy a cukrozott szószok helyett.
A hús mellé fogyasszunk friss salátákat, párolt zöldségeket, joghurtos kevert salátákat vagy akár sovány (liszt helyett étkezési keményítővel sűrített) főzelékféléket, szószokat.

A csirkéről – diétázók, testépítők kedvence

A csirkemellnek a legmagasabb a fehérjetartalma, így ennek rendszeres fogyasztása erősen ajánlott.

Gondolhatnánk, hogy így unalmas lesz az étrendünk, de nem: számtalan receptet és tippet találhatunk az interneten az elkészítés módjáról, a natúr serpenyőben sütéstől a levesben főzésig.

Sőt, a nagyobb receptoldalakon igazán kreatív, ízletes, akár szinte teljesen szénhidrátmentes panírbundás receptekkel is találkozhatunk. Az egyetlen „ellenjavallat” a bőr elfogyasztása (például grillcsirke vagy sült csirkecomb készítése esetén), mert az magas zsírtartalommal bír.

A szárnyas húsok ugyanis gyakorlatilag zsírmentesek: a zsír közvetlenül a bőr alatt található (szemben például a sertéssel vagy a marhával), így könnyen kisül, de akár mi magunk is eltávolíthatjuk a bőrrel együtt. Még egy fontos tudnivaló: szinte bármelyik csirkerecept elkészíthető pulyahúsból is!

A csirkéről – diétázók, testépítők kedvence

A csirkemellnek a legmagasabb a fehérjetartalma, így ennek rendszeres fogyasztása erősen ajánlott.

Gondolhatnánk, hogy így unalmas lesz az étrendünk, de nem: számtalan receptet és tippet találhatunk az interneten az elkészítés módjáról, a natúr serpenyőben sütéstől a levesben főzésig.

Sőt, a nagyobb receptoldalakon igazán kreatív, ízletes, akár szinte teljesen szénhidrátmentes panírbundás receptekkel is találkozhatunk. Az egyetlen „ellenjavallat” a bőr elfogyasztása (például grillcsirke vagy sült csirkecomb készítése esetén), mert az magas zsírtartalommal bír.

A szárnyas húsok ugyanis gyakorlatilag zsírmentesek: a zsír közvetlenül a bőr alatt található (szemben például a sertéssel vagy a marhával), így könnyen kisül, de akár mi magunk is eltávolíthatjuk a bőrrel együtt. Még egy fontos tudnivaló: szinte bármelyik csirkerecept elkészíthető pulyahúsból is!

A sertésről – kifőzdék, menzák, pizzériák alapfogása

A sertés a másik igen gyakori, közkedvelt húsfajtánk. Ha csak bemegyünk egy szupermarketbe, és végignézzük a hűtőpultot, a sertéshúsból készült szalámik vetekszenek a csirkéből, illetve pulykából készített felvágottakkal.

Ugyanez a helyzet a hentespultban. Nem véletlen, igen változatosan, sokoldalúan elkészíthető húsfajta. Ha azonban töltött húsra, hurkára, kolbászra, csontvelős pirítósra vagy egy jó körömpörköltre vágyunk, azt tegyük el inkább a diéta utáni napokra.

Ezek ugyanis nem segítenek a súlycsökkentésben – csakúgy, mint a szalonna, a tepertő vagy akár a zsírosabb sonkafélék. Válasszuk a sovány fajtákat (diót, karajt), illetve darált húsból is azt, amiben minél magasabb a hús aránya, a zsír rovására.

A sertésről – kifőzdék, menzák, pizzériák alapfogása

A sertés a másik igen gyakori, közkedvelt húsfajtánk. Ha csak bemegyünk egy szupermarketbe, és végignézzük a hűtőpultot, a sertéshúsból készült szalámik vetekszenek a csirkéből, illetve pulykából készített felvágottakkal.

Ugyanez a helyzet a hentespultban. Nem véletlen, igen változatosan, sokoldalúan elkészíthető húsfajta. Ha azonban töltött húsra, hurkára, kolbászra, csontvelős pirítósra vagy egy jó körömpörköltre vágyunk, azt tegyük el inkább a diéta utáni napokra.

Ezek ugyanis nem segítenek a súlycsökkentésben – csakúgy, mint a szalonna, a tepertő vagy akár a zsírosabb sonkafélék. Válasszuk a sovány fajtákat (diót, karajt), illetve darált húsból is azt, amiben minél magasabb a hús aránya, a zsír rovására.

A marhahúsról – nem csak ínyenceknek

Sokan a nehezebb vörös húsokra szavaznak, ezek közül is a legnépszerűbb a marhahús. Natúr sütve vagy például gulyáslevesben, húslevesben főzve, esetleg kalóriaszegény vadasmártással, gyümölcsszósszal körítve szintén igazán ízletes fogások készíthetőek belőle. A hentespultokban találunk majd színtiszta marhahúst és inasabb, zsírosabb változatokat is. Utóbbiakat mi inkább sütésre javasoljuk, mert sütés közben kisül a zsírok java, ugyanakkor minimális a vízveszteség, így adott mennyiségben (mondjuk 20 dekában) megmarad, nem növekszik a kalóriatartalom. Különleges csemegének számít nyersen is: darált verzióban tatárbifsztekként vagy hirtelen mindkét oldalán vajon megpirítva, félig átsütve („rare-done”) bifsztekként is. A legjobb hírünk, hogy ez a sokféle finom csemege mind belefér a diétába 😊

A marhahúsról – nem csak ínyenceknek

Sokan a nehezebb vörös húsokra szavaznak, ezek közül is a legnépszerűbb a marhahús. Natúr sütve vagy például gulyáslevesben, húslevesben főzve, esetleg kalóriaszegény vadasmártással, gyümölcsszósszal körítve szintén igazán ízletes fogások készíthetőek belőle. A hentespultokban találunk majd színtiszta marhahúst és inasabb, zsírosabb változatokat is. Utóbbiakat mi inkább sütésre javasoljuk, mert sütés közben kisül a zsírok java, ugyanakkor minimális a vízveszteség, így adott mennyiségben (mondjuk 20 dekában) megmarad, nem növekszik a kalóriatartalom. Különleges csemegének számít nyersen is: darált verzióban tatárbifsztekként vagy hirtelen mindkét oldalán vajon megpirítva, félig átsütve („rare-done”) bifsztekként is. A legjobb hírünk, hogy ez a sokféle finom csemege mind belefér a diétába 😊

A tengeri herkentyűkről és a halakról – az étlap ékességei

Aki nem veti meg a sokkarúakat és az ollósokat, a diéta alatt bátran fogyaszthatja őket, sőt, a halféléket is.

Kerülhet az asztalra tintahal, kagyló, rák, homár is, a halak közül pedig akár sügér, tőkehal, harcsa, csuka, pisztráng, tonhal, szardínia, ponty, makréla, lazac, hering is – hogy csak a legnépszerűbbeket említsük.

A titok nyitja itt is az elkészítés módjában rejlik: a legtöbb hirtelen kisütve vagy főzve, a halak (ponty, harcsa) akár halászlében főzve, a kisebb halak paradicsomszószban vagy kevés olajban, a nagyobbak lehetőleg fehérlisztmentes panírban váljanak diétás csemegévé.

A tengeri herkentyűkről és a halakról – az étlap ékességei

Aki nem veti meg a sokkarúakat és az ollósokat, a diéta alatt bátran fogyaszthatja őket, sőt, a halféléket is.

Kerülhet az asztalra tintahal, kagyló, rák, homár is, a halak közül pedig akár sügér, tőkehal, harcsa, csuka, pisztráng, tonhal, szardínia, ponty, makréla, lazac, hering is – hogy csak a legnépszerűbbeket említsük.

A titok nyitja itt is az elkészítés módjában rejlik: a legtöbb hirtelen kisütve vagy főzve, a halak (ponty, harcsa) akár halászlében főzve, a kisebb halak paradicsomszószban vagy kevés olajban, a nagyobbak lehetőleg fehérlisztmentes panírban váljanak diétás csemegévé.

A vadhúsokról és egyebekről – akár hétköznapokra

A vadhúsok közül például az őz, a nyúl, a fácán, a vaddisznó, a fürj, a szarvas, a vadkacsa, a fogoly, illetve a háztáji ritkaságok közül a kecske, a kacsa, a bárány, a juh szintén fogyaszthatóak a diéta alatt.

A pörköltön, sülten kívül akár fasírtgolyók is készíthetők például a vaddisznóból vagy az őzből – ilyenkor a zsemlét vagy a fehérlisztet pótoljuk teljes kiőrlésű tönkölyliszttel.

Ha pedig nagyon szigorúan vagyunk magunkkal, az olajban sütés helyett válasszuk a sütőt és a sütőpapírt – fasírtgolyók helyett pedig mondjuk a húspogácsát.

Belsőségek és zsírosabb falatok?

Természetesen a zsírosabb részek és belsőségek, mint a máj, a csülök vagy a tarja, inkább kerülendőek. Ugyanakkor, ha igazán változatos étrendre vágyunk, egy-egy alkalommal a húsimádó diétába beleférhet 😉

A vadhúsokról és egyebekről – akár hétköznapokra

A vadhúsok közül például az őz, a nyúl, a fácán, a vaddisznó, a fürj, a szarvas, a vadkacsa, a fogoly, illetve a háztáji ritkaságok közül a kecske, a kacsa, a bárány, a juh szintén fogyaszthatóak a diéta alatt.

A pörköltön, sülten kívül akár fasírtgolyók is készíthetők például a vaddisznóból vagy az őzből – ilyenkor a zsemlét vagy a fehérlisztet pótoljuk teljes kiőrlésű tönkölyliszttel.

Ha pedig nagyon szigorúan vagyunk magunkkal, az olajban sütés helyett válasszuk a sütőt és a sütőpapírt – fasírtgolyók helyett pedig mondjuk a húspogácsát.

Belsőségek és zsírosabb falatok?

Természetesen a zsírosabb részek és belsőségek, mint a máj, a csülök vagy a tarja, inkább kerülendőek. Ugyanakkor, ha igazán változatos étrendre vágyunk, egy-egy alkalommal a húsimádó diétába beleférhet 😉

Iratkozz fel hírlevelünkre!Ne maradj le a legújabb akciókról, friss fogyókúrás tippekről és receptekről!
Scroll to Top