Menu
No products in the cart.

TOP10 szuper egyszerű tipp a vegetáriánus diétához

TOP10 szuper egyszerű tipp a vegetáriánus diétához

1
Kövesd a saját szabályaidat

Azt fogyaszd, amit szeretsz, és amit megengedsz magadnak, azt ne, amit az étrended miatt eleve mellőzöl. Szerintünk ugyanis nem a súlycsökkentés a legjobb időszak arra, hogy az étrendedben olyan dolgokra kényszerítsd magad, amit eddig kipróbálni sem voltál hajlandó.

2
Mozogj!

Nem kell 100 kilós súlyokat emelgetned, de némi rendszeres mozgás, akár egy félórányi séta, igen jót tesz a szívednek, a lelkednek és az alakodnak is. Vegetáriánusként alaphelyzetben kevesebb kalóriát veszel magadhoz, mint az átlagos húsfogyasztók, de azért az izomzatodat karban tartani neked sem árt – ráadásul a gyorsabb fogyáshoz is hozzájárulhatsz, ha heti 3-4 alkalommal sportolsz valamit.

3
Kevesebb nasi

– még akkor is, ha húsmentes. A legtöbb vegetáriánus édesség cukrokban és zsírokban gazdag, így könnyen megállíthatja a fogyásodat. Persze nem kell örökre lemondanod róla – csak amíg el nem éred a kívánt testsúlyt, ezekből mértékkel fogyassz.

4
Kerüld a hiánybetegségeket!

Vegetáriánusként eleve lemondtál sokféle ételről. Lehet, hogy ezt te nem éled meg önsanyargatásként, de a szervezeted valószínűleg igen. Ezért kiemelten fontos, hogy odafigyelj a megfelelő mennyiségű fehérje, vitamin, ásványi anyag elfogyasztására.

7
Kerüld a vegetáriánus, cukrozott termékeket!

A legtöbb hiper- és szupermarketben találsz már vegetáriánus, diabetikus, laktózmentes és gluténmentes termékeket is. Ám olyat, ami legalább két kritériumnak megfelel, csak elvétve. Válassz mértékkel a cukorral (akár nádcukorral) vagy fehér liszttel készített vegetáriánus élelmiszerekből.

8
Étkezz tudatosan!

Válassz teljes kiőrlésű lisztet, cukormentes finomságokat, természetes alapanyagokat, friss élelmiszereket, ha lehet, friss és könnyű, zsírmentes vagy zsírszegény tejtermékeket is, és mindenekelőtt finom, ropogós zöldségeket, gyümölcsöket.

9
Hagyományos magyar fogások helyett
okos fogások

A klasszikus rántott sajt helyett teljes kiőrlésű liszttel és sovány tejjel bundázott, olaj nélkül sütött zöldségek, a sült krumpli helyett friss saláta joghurttal vagy párolt fűszeres zöldségek, a levestészta helyett teljes kiőrlésű kenyérből készített crouton. Gyorsan belejössz, és nagyobb ízélményekben lesz részed.

5
Ne éhezz, egyél!

A nyers zöldségek, gyümölcsök mellett válassz teljes kiőrlésű gabonaféléket, lakj jól hüvelyesekkel (mint a bab és a borsó), tojással, sajttal, ha belefér a diétádba.

6
Gondoskodj a megfelelő mennyiségű fehérjéről

Tojással, sajttal, túróval, egyéb tejtermékkel. A helyes diéta alapja a fehérje, emellett mindezek fontos kalciumforrások is. Ha ilyeneket nem eszel, válaszd a szóját, amely tele van fontos aminosavakkal, ráadásul léteznek kalciummal gazdagított szójatermékek is.

4
Kerüld a hiánybetegségeket!

Vegetáriánusként eleve lemondtál sokféle ételről. Lehet, hogy ezt te nem éled meg önsanyargatásként, de a szervezeted valószínűleg igen. Ezért kiemelten fontos, hogy odafigyelj a megfelelő mennyiségű fehérje, vitamin, ásványi anyag elfogyasztására.

5
Ne éhezz, egyél!

A nyers zöldségek, gyümölcsök mellett válassz teljes kiőrlésű gabonaféléket, lakj jól hüvelyesekkel (mint a bab és a borsó), tojással, sajttal, ha belefér a diétádba.

6
Gondoskodj a megfelelő mennyiségű fehérjéről

Tojással, sajttal, túróval, egyéb tejtermékkel. A helyes diéta alapja a fehérje, emellett mindezek fontos kalciumforrások is. Ha ilyeneket nem eszel, válaszd a szóját, amely tele van fontos aminosavakkal, ráadásul léteznek kalciummal gazdagított szójatermékek is.

7
Kerüld a vegetáriánus, cukrozott termékeket!

A legtöbb hiper- és szupermarketben találsz már vegetáriánus, diabetikus, laktózmentes és gluténmentes termékeket is. Ám olyat, ami legalább két kritériumnak megfelel, csak elvétve. Válassz mértékkel a cukorral (akár nádcukorral) vagy fehér liszttel készített vegetáriánus élelmiszerekből.

8
Étkezz tudatosan!

Válassz teljes kiőrlésű lisztet, cukormentes finomságokat, természetes alapanyagokat, friss élelmiszereket, ha lehet, friss és könnyű, zsírmentes vagy zsírszegény tejtermékeket is, és mindenekelőtt finom, ropogós zöldségeket, gyümölcsöket.

9
Hagyományos magyar fogások helyett
okos fogások

A klasszikus rántott sajt helyett teljes kiőrlésű liszttel és sovány tejjel bundázott, olaj nélkül sütött zöldségek, a sült krumpli helyett friss saláta joghurttal vagy párolt fűszeres zöldségek, a levestészta helyett teljes kiőrlésű kenyérből készített crouton. Gyorsan belejössz, és nagyobb ízélményekben lesz részed.

10
Étteremben, büfében, ételrendelésnél érdemes rákérdezni a készétel hozzávalóira.

Sokszor a vegetáriánus menüt készítik a legtöbb olajjal, zsírral és cukorral.

Iratkozz fel hírlevelünkre!Ne maradj le a legújabb akciókról, friss fogyókúrás tippekről és receptekről!
Scroll to Top